• Voor 20:00 besteld, morgen gratis in huis
  • Één van de grootste modewinkels van Nederland

Veelgestelde vragen

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij of is het antwoord niet duidelijk, neem dan contact op met de klantenservice:

  0513 468 051
06 401 282 90
  

Bestellen, hoe werkt dat?
Bestellen op de webshop is eenvoudig. Ga naar het artikel van uw keuze. Kies de juiste maat en kleur. Klik vervolgens op de knop 'naar kassa'. Het gewenste artikel is in de winkelwagen geplaatst en je kunt verder gaan winkelen. Wanneer je klaar bent met winkelen, kun je de bestelling afronden door te klikken op de 'winkelwagen', rechts bovenin het scherm. In de winkelwagen kunnen eventueel nog wijzigingen in de bestelling gedaan worden. Is de bestelling naar wens? Klik dan op de knop 'naar de kassa' en volg de stappen in het bestelproces.
Is er een minimum bedrag vereist om een bestelling te plaatsen?
Voor het bestellen op de webshop is geen minimum aankoopbedrag nodig. Er worden geen verzendkosten berekend.
Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?
Wanneer de bestelling is afgerond, ontvang je een e-mail met daarin de orderbevestiging. Op de orderbevestiging staan de door jou bestelde artikelen vermeld.
Ik heb geen mailbevestiging ontvangen, hoe kan dit?
Nadat je de bestelling geplaatst hebt ontvang je binnen korte tijd (maximaal 15 minuten) een bevestiging via de mail. Mocht deze mail niet in je "Postvak In" staan, dan is het mogelijk dat jouw e-mailprogramma het bericht heeft aangezien voor "Ongewenste e-mail".

Wanneer ook de mail daar niet in staat kun je de gegevens controleren via uw account. 
Kan ik een artikel aan mijn bestelling toevoegen als deze al is afgerond?
Wanneer een bestelling is afgerond, is het niet meer mogelijk een extra artikel toe te voegen. In dat geval zal een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden.
Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen?
De bestelling kan op verschillende manieren betaald worden, namelijk via iDEAL, met de Nederlandse creditcards VISA en Mastercard, met een Fashioncheque, met AfterPay (achteraf betalen) of met PayPal.
Hoe lang duurt het voordat de betaling wordt afgeschreven?
Een betaling via iDEAL wordt meteen afgeschreven. De betaling met de creditcard wordt op een vaste datum van je rekening afgeschreven. Voor de betaling met AfterPay ontvang je een acceptgiro of een eenmalige machtiging via AfterPay.
Moet ik verzendkosten betalen?
Voor het verzenden van bestellingen worden geen verzendkosten berekend. Bij het retourneren van bestellingen wordt € 3,95 ingehouden op het terug te betalen bedrag. 
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Bestellingen die vòòr 20.00 uur geplaatst zijn, worden binnen één of incidenteel twee werkdagen bezorgd. Wanneer je ervoor gekozen hebt de bestelling op te halen in de winkel, dan ligt deze de volgende werkdag klaar bij de klantenservicebalie. Wanneer de bestelling klaar ligt ontvang je een e-mail.
Kan ik een afwijkend afleveradres kiezen?
Je kunt ervoor kiezen de bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Dit kun je aangeven in het bestelproces door een afwijkend afleveradres in te vullen.
Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
De bestelling kan opgehaald worden in de winkel bij de klantenservicebalie. Wij vragen je de orderbevestiging en identiteitsbewijs mee te nemen, zodat wij de bestelling kunnen controleren. Zonder ordernummer en identiteitsbewijs kunnen wij de bestelling niet meegeven. De bestelling blijft 14 dagen beschikbaar. Wanneer de bestelling niet binnen 14 dagen wordt opgehaald, zal deze retour gaan en wordt het aankoopbedrag teruggestort. Je kunt het artikel desgewenst meteen even passen in de winkel en één van de stylistes vragen om een creatief advies.
Waarom moet ik mijn telefoonnummer invoeren?
Mocht er iets met uw bestelling zijn, dan nemen wij graag zo snel mogelijk contact op. Het liefst telefonisch om op die manier snel tot een oplossing te komen.
Kan ik ook vanuit het buitenland online bestellen?
Op dit moment is het alleen mogelijk een bestelling te plaatsen welke een afleveradres bevat binnen Nederland.
Ik heb een modecheque ontvangen, kan ik deze ook op de webshop gebruiken?
De huidige modecheques bevatten een kortingscode welke verzilverd kan worden in de winkelwagen. Klik op de zin "Ik heb een actiecode", vul de code in en klik op "Toevoegen". Het bedrag in de winkelwagen wordt aangepast en je kunt het aankoopproces voortzetten.

Heb je een modecheque zonder kortingscode? Deze modecadeaubonnen kunnen niet direct met de bestelling op de webshop verrekend worden. We kunnen het bedrag wel terugstorten op je rekening. Plaats in dat geval de bestelling en betaal het volledige bedrag. Stuur de modecheque naar ons toe en zodra wij de modecheque hebben ontvangen, maken wij het bedrag over naar je bankrekening over.

Stuur de modecheque met vermelding van het ordernummer, naam van de rekeninghouder en het IBAN-nummer naar:

RINSMA MODEPLEIN
t.a.v. Webshop
Antwoordnummer 727
8400 VB Gorredijk

Opsturen kan zonder postzegel.
Retourneren, hoe werkt dat?
Je kunt de bestelling retourneren via de post of terugbrengen in de winkel. Wanneer je ervoor kiest de bestelling te retourneren via de post, dan kun je deze opsturen naar:

RINSMA MODEPLEIN
t.a.v. Webshop
Antwoordnummer 727
8400 VB Gorredijk


Verpak de bestelling, wanneer mogelijk, in hetzelfde doosje en voeg het ingevulde retourformulier erbij. Lever vervolgens het pakketje in bij het dichtstbijzijnde postkantoor en bewaar de bevestiging goed. Deze bevestiging is uw bewijs van retourzending. Voor een bijdrage in de retourkosten brengen wij € 3,95 in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. Het totaalbedrag wordt teruggestort op dezelfde rekening waarmee de betaling is gedaan, dit geldt ook voor VISA en MasterCard betalingen. De verwerktijd hiervoor is vijf werkdagen.

Wanneer je ervoor kiest de bestelling te retourneren in de winkel, dan kan dit bij de klantenservicebalie. Neem voor een goede verwerking van de retourzending, het retourformulier mee dat bij de bestelling zit. Je krijgt vervolgens het aankoopbedrag contant terug, tenzij je voor Afterpay als betaalmethode hebt gekozen. Dan wordt de annulering/terugbetaling verwerkt via Afterpay. 

Bij retournering in de winkel is het ook mogelijk het artikel meteen te ruilen voor een ander artikel. Retourneren in de winkel is gratis.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Voor een bijdrage in de retourkosten brengen wij € 3,95 in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. Het totaalbedrag wordt teruggestort op dezelfde rekening waarmee de betaling is gedaan, dit geldt ook voor VISA en MasterCard betalingen. Retourneren/ruilen in de winkel is kostenloos.
Ruilen, hoe werkt dat?
Een artikel kan omgeruild worden binnen 14 dagen. Je kunt een artikel ruilen door de retourprocedure te volgen op het retourformulier. Hierop kun je aangeven welk artikel je wilt ontvangen. Vaak is het handig om van tevoren op de webshop te kijken of het gewenste artikel nog op voorraad is. Indien wij het artikel niet meer op voorraad hebben, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op. Als je direct telefonisch contact opneemt, kan het artikel alvast voor jou gereserveerd worden. Hierdoor loopt je niet het risico dat het artikel alsnog wordt verkocht. De reservering voor een omruiling kan telefonisch worden gedaan via 0513 468 050. 
Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerde bestelling, onjuist artikel of beschadigd artikel ontvangt, neem dan direct contact op 0513 468 050. Wij zullen er voor zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.
Spaar ik ook punten met een aankoop op de webshop?
Bij aankoop van dameskleding spaar je punten. Voor elke € 50,- die in de winkel of webshop besteedt wordt aan dameskleding, registreren wij automatisch één spaarpunt. Bij 10 spaarpunten wordt een modecheque van € 20,- uitgekeerd, deze cheques worden maandelijks verzonden.
Hoe maak ik een account aan?
Klik voor het aanmaken van een account op "Inloggen" rechtsboven in. Vul de gegevens in en volg vervolgens de stappen die worden aangegeven.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Ga naar "Inloggen" en dan naar "Wachtwoord vergeten" en vraag een nieuw wachtwoord aan. Het nieuwe wachtwoord wordt naar je e-mailadres gestuurd.
Wat is het IBAN-nummer?
IBAN is een Europees rekeningnummer, dat wordt gebruikt om betalingen binnen Europa uit te voeren. IBAN staat voor International Bank Account Number. Met dit unieke nummer worden de rekeninghouder, de bank en het vestigingsland herkend.
Waar kan ik mijn IBAN-nummer vinden?
Het IBAN van Nederlandse rekeningen kun je vinden via:

.  www.ibanbicservice.nl
.  telefoonnummer 0900-4226 242 of 0900-IBAN BIC (lokaal tarief)
.  de "OveropIBAN"-app voor uw smartphone (iPhone, Android, Windows mobile en Blackberry)
.  of sms rekeningnummer naar 4226 (IBAN)

Het IBAN-nummer staat ook op het bankafschrift van de bank.

Terug naar de klantenservice >